Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier. Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken.

[Partner info] Het verspreiden van drukwerk heeft nog steeds nut

Welke functie heeft drukwerk?

Drukwerk wordt verspreid om verschillende redenen:

  • Om reclame te maken voor de detailhandel. Denk aan alle folderpakketten die wekelijks worden verspreid;
  • Het informeren van bijvoorbeeld burgers door de gemeente over een nieuw te bouwen woonwijk, of over de afsluiting van wegen voor onderhoud et cetera;
  • Promotie van een vereniging of een partij. Denk bijvoorbeeld aan de folders en flyers die politieke partijen verspreiden in de weken voordat er verkiezingen plaatsvinden;
  • Het onderhouden van bestaande zakenrelaties door hen bijvoorbeeld een kerstkaart te sturen.

Wat is het nut van het verspreiden van drukwerk?

Tegenwoordig ontvangen we steeds meer informatie en post digitaal. Dat is makkelijk, kostenbesparend en ook beter voor het milieu. Het nadeel van alle informatie in onze mailbox is dat er snel berichten over het hoofd worden gezien. Dit is de reden dat veel producenten, winkeliers maar bijvoorbeeld ook politieke partijen ervoor kiezen om flyers te verspreiden. Deze geef je mensen in de hand of stopt ze in de brievenbus (als mensen tenminste geen ja/nee of nee/nee sticker hebben). Het is een feit, dat je dan toch beter opvalt en je boodschap ook beter blijft hangen bij de ontvanger. Mensen houden ervan om iets tastbaars in handen te hebben en daardoor word je minder snel vergeten.

Ook kun je door het verspreiden van drukwerk gerichter je doelgroep bereiken. Heb je een boodschap of actie voor jonge gezinnen, dan kun je die verspreiden in een nieuwbouwwijk waar veel jonge mensen wonen. Daarnaast is het mogelijk om specifieke aanbiedingen d.m.v. acties en kortingsbonnen te verspreiden. Wanneer mensen die in hun brievenbus krijgen of in hun handen gestopt, dan zullen ze die eerder gebruiken, dan dat ze eerst een kortingscode uit moeten gaan printen op internet.

Heeft het verspreiden van drukwerk meerwaarde?

Ja! Drukwerk zal er altijd blijven. Mensen houden van persoonlijk contact. Een zakelijke mededeling op internet kan niet op tegen een bericht dat persoonlijk wordt overhandigd of huis aan huis wordt verspreid.